• Mateřská škola

Školní psycholog

Speciální pedagog

Vykonává činnost diagnostickou, konzultační, poradenskou, intervenční, metodickou, koordinační, dokumentační a evidenční.

  • Působí tedy v rovině žáků, rodičů i učitelů.
  • Zajištuje podporu ve vzdělávání žákům se specifickými vzdělávacími potřebami a zajištuje nastavení podpůrných opatření
  • Pravidelně provádí screeningová šetření v rámci prevence studijního selhávání. Zúčastňuje se také dalších aktivit školy s cílem podpořit jejich preventivní a psychohygienický aspekt.
  • Žáci mají možnost konzultovat otázky studijní (včetně specifických vzděláva¬cích potřeb), rodinné i osobní. V případě nutnosti je neprodleně poskytnuta krizová intervence a další podpůrná opatření.
  • V době mimo vyučování je setkání osobní záležitostí každého žáka, v době vyučování může žák navštívit pracovníka ŠPP pouze s vědomím vyučujícího pedagoga.
  • Stejně jako jiní specialisté jsou všichni pracovníci ŠPP vázáni povinností mlčenlivosti – obsah konzultace je tedy chráněn normou o důvěrnosti informací.
  • Speciální pedagog také může pracovat na zakázku učitelů či vedení školy (např. v případě studijního neúspěchu). Je k dispozici také rodičům – konzultovat je možno eventuální, výukové či rodinné otázky.
  • Při opakované péči o žáky či při individuální diagnostice udělují rodiče písemně individuální souhlas s péčí či testováním. Tento souhlas musí být udělen po podrobné informaci, o co se v šetření či péči jedná. S výsledky jsou vždy rodiče seznámeni.

Speciální pedagog je součástí školy. Škola však nemůže využívat závěry šetření např. při stanovení závěru vyšetření či terapeutické péče. Pokud rodiče uznají za vhodné, mohou školu sami informovat o těchto závěrech. Škola získává pouze doporučení, jak s dítětem co nejefektivněji pracovat v rámci výchovně vzdělávacího procesu.