Podívejte se, jak to vypadá v mateřské školce
Uvažujete o tom dát své dítko k nám?
Podívejte se, co plánujeme
Co je to Waldorf?
Do čeho jsme se zapojili?
Kam kdo patří?
Lejstra, která se můžou hodit
Máte dotaz? Spojte se s námi
Uvažujete o tom dát své dítko k nám?
Jak funguje Waldorf?
Uvažujete o tom dát své dítko k nám?
Podívejte se, jak vypadá výuka
Podívejte se, co plánujeme
Odpočinek po vyučování
Přehled kroužků v letošním roce
Postaráme se i o ty nejmenší
Lejstra, která se můžou hodit
Do čeho jsme se zapojili?
Máte dotaz? Spojte se s námi
Co se právě děje
Podívejte se, co plánujeme
Vaříme pro vás každý den
Pro soukromé i firemní akce
Co o nás říkají absolventi
Hledáte práci?
Jak to celé začalo
Máte dotaz? Spojte se s námi
Waldorfské lyceum v Olomouci nabízí denní čtyřleté studium oboru 78-42-M/06 Kombinované lyceum, ve specializaci humanitní nebo přírodovědnou zakončené maturitní zkouškou.
78-42-M/06 Kombinované lyceum
Od 3. ročníku student volí specializaci ze dvou možností:
Denní čtyřleté studium, zakončené maturitní zkouškou.
Struktura studia:
Program školy je první dva roky založen na širokém všeobecně vzdělávacím základu, vedle obvyklých předmětů jsou jeho součástí i různé odborné a umělecké kurzy a praktika.
Od 3. ročníků student volí specializaci humanitní, nebo přírodovědnou.
Struktura výuky:
V rámci Výukové epochy jsou vyučovány předměty:
Český jazyk, Matematika, Dějepis, Fyzika, Chemie, Biologie a ekologie, Zeměpis, Ekonomika.
V rámci Jazykové epochy vyučujeme : Anglický jazyk, Španělský jazyk,
V rámci Tvůrčí epochy vyučujeme: Dramatická výchova, Komunikace, Dějiny umění, Výtvarné techniky, dřevořezba, práce s hlínou.
V rámci standartních výukových hodinách vyučujeme: Základy společenských věd, Hudební výchova, Tělesná výchov, Informační a komunikační technologie.
Od 3. ročníku pak výuku doplňuje Odborná epocha .
Humanitní zaměření: Pedagogika, Psychologie, Sociální práce, Komunikace a kritické myšlení.
Přírodovědné zaměření: Fyzika, Biologie, Chemie, Matematika.
V rámci studia je kladen významný důraz na rozvoj všeobecných kompetencí. V dnešní době jjde vývoj kupředu takovým tempem, že na něj školství dokáže jen stěží adekvátně reagovat. Sotva provede úpravu obsahu výuky, ve vývoji přijde další inovace. Rozvoj všeobecných kompetencí je tedy směřován tak, aby student byl připraven přicházející změny aktuálně sledovat, akceptovat je a pracovat s nimi. Mezi rozvíjené všeobecné kompetence patří:
– Kompetence k učení (učení je celoživotně nekončící proces)
– Kompetence k řešení problémů (nahlížení na danou situaci z více pohledů)
– Komunikativní kompetence (schopnost vyjádření se jak v písemné tak ústní formě)
– Kompetence personální (schopnost týmové spolupráce, tvorba pozitivních pracovních vztahů)
– Kompetence sociální (schopnost adaptace na měnící se životní a pracovní podmínky)
– Občanské kompetence (uvědomění si významu podílení se na občanském životě)
– Kulturní povědomí (využití umění k rozvoji tvořivosti)
– Kompetence k pracovnímu uplatnění (schopnost optimálního využití vlastních dovedností)
– Kompetence k podnikání (schopnost nést zodpovědnost)
– Všeobecná digitální kompetence
Od 3. ročníku budeme u studentů rozvíjet také odborné kompetence s ohledem na výběr studijního zaměření.
– Kompetence k sebereflexi vlastní práce a práce ostatních
– Kompetence k vyhledání informací z více zdrojů
– Znalost etických norem
– Kompetence práce se stresem a řešení problémových situací
– Umět vytvářet při jednání pocit důvěry na základě uplatňování empatie vůči ostatním
– Chápání kulturních a společenských souvislostí
– Základní znalost práce v kultuře a mediích
– Znalost významu estetických faktorů v každodenním životě
– Vědomí významu celoživotního vzdělávání s ohledem na neustálý vývoj,
– Všeobecný přehled o přírodovědných oborech
– Ovládat základní metody vědecké práce
– Chápání přírodních souvislostí s ekologickým dopadem
– Umění zdůvodnit i obhájit zvolené řešení.
– Využívat prostředky ICT ke zvýšení efektivnosti své činnosti a vývojové práci
– Respektovat duševní vlastnictví copyrightu, osobních dat a zásad správného citování autorských děl.
Výsledky maturantů z lyceí jsou dlouhodobě nad celorepublikovým průměrem a výrazně nad průměrem ze středních odborných škol.
Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání vydalo v srpnu 2020 dokument Maturitní zkouška 2013 – 2020, Signální výsledky částí MZ a zkoušek.
U prvomaturantů kategorie LYCEUM neuspělo u maturitní zkoušky 2020 pouze 16,7 % studentů, což je pod celorepublikovým průměrem všech typů středních škol (23,9 %) a výrazně pod průměrem středních odborných škol, ze kterých neuspělo 29,7 % studentů.
V části Český jazyk a literatura uspělo 89,5 % prvomaturantů z lyceí. Průměr ze všech středních škol byl 82,8 % a ze všech středních odborných škol to bylo 78 %.
Obdobné výsledky byly také v části Matematika. V té uspělo 86,5 prvomaturantů z lyceí, oproti celkovému průměru 82,4 % a na středních odborných školách to bylo průměrně jen 72,9 % prvomaturantů
Waldorfská základní a mateřská škola Olomouc s.r.o.
Tomkova 420/48
Olomouc Hejčín
REDIZO: 691001359
ID datové schránky: ei6jbu2
Fakturační údaje
Sídlo: Tomkova 420/48, Olomouc Hejčín
IČ: 28595475
DIČ: CZ28595475
č. účtu: 287543714/0300
Waldorfská střední škola Olomouc s.r.o.
Tomkova 420/48
Olomouc Hejčín
REDIZO: 600017966
ID datové schránky: 6td3fh2
Fakturační údaje
Sídlo: Tomkova 420/48, Olomouc Hejčín
IČ: 25382098
DIČ: CZ25382098
č. účtu: 2701869939/2010
Rychlý kontakt
Základní a střední škola
Mateřská škola
Skupina Waldorf Olomouc