• Mateřská škola

Aktuality

Kalendář akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
31
1
3
12:00 AM - Velký pátek
4
5
7
8
9
10
11
12
13
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
12:00 AM - Svátek práce
2
3
30 Bře
30. 3. 2026 - 1. 4. 2026    
Celý den
Events on 30. 3. 2026
Events on 2. 4. 2026
Events on 3. 4. 2026
03 Dub
3 Dub 26
Events on 6. 4. 2026
06 Dub
Events on 14. 4. 2026
Events on 15. 4. 2026
Events on 30. 4. 2026
Events on 1. 5. 2026
01 Kvě
1 Kvě 26

Waldorfská pedagogika

Co přináší studium s waldorfskou pedagogikou?

Hlavním zaměřením prvních dvou ročníků je všeobecné vzdělání, následně student volí humanitní nebo přírodovědnou specializaci. Program výuky je velmi bohatý, vedle běžných předmětů obsahuje i odborné a umělecké kurzy. V každém ročníku se realizují tematické kurzy pro získání praktických zkušeností a pro rozvoj sociálních dovedností. Lyceum umožňuje pokračovat studiem na vysoké škole, nebo díky jeho praktickému zaměření, jsou absolventi připraveni jít rovnou do praxe.

Žijeme v převratné době plné změn, které se projevují ve všech oblastech života. Lidé budou muset být schopni se přizpůsobit situacím, které zatím neznáme. Převážně technologické změny se všemi svými zázraky, dary a výhodami se můžou nakonec projevit jako nevýhody. Ukazuje se důležitost celostního vědomí.

Hlavními požadavky na člověka se stává flexibilita, schopnost týmové spolupráce a schopnost aktivně řešit problémy. Nejde už o sumu poznatků (ty jsou lehce dohledatelné na internetu), ale o vlastnosti a schopnosti. Přizpůsobit se musí jak zaměření školního vzdělávání, tak role školy. Jsme si toho vědomi. Proto se snažíme vytvářet prostředí podporující tvořivost, iniciativu a aktivitu. Vyučujeme schopnost pro práci v týmu a budujeme morální zásady. 

Absolventi waldorfského lycea mají otevřené dveře jak k následnému studiu na vysoké škole, tak k uplatnění v práci. Pro svoji schopnost řešit problémy a týmovost jsou zaměstnavateli velmi žádáni. 

Kritické myšlení je podstata veškerého vývoje. V době informační exploze není přínosné studenta informacemi zahltit. Musíme vybrat fenomény (které mu dají možnost pochopit podstatu dané věci) a ty pak zařadit do systémových souvislostí. 

Podporujeme celostní myšlení. Ve výuce využíváme vlastní zkušenost a umělecké disciplíny.