• Mateřská škola

      Mateřská škola

Aktuality

Kalendář akcí

Po
Út
St
Čt
So
Ne
P
Ú
S
Č
P
S
N
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
12:00 AM - Jarní slavnost
21
22
23
24
25
26
27
28
29
12:00 AM - Velký pátek
30
31
13 Bře
13. 3. 2024    
Celý den
Mateřská škola
20 Bře
20. 3. 2024    
Celý den
Mateřská škola
Events on 13. 3. 2024
13 Bře
13 Bře 24
Events on 20. 3. 2024
20 Bře
20 Bře 24
Events on 29. 3. 2024
29 Bře
29 Bře 24

Waldorfská pedagogika

Co přináší studium s waldorfskou pedagogikou?

Hlavním zaměřením prvních dvou ročníků je všeobecné vzdělání, následně student volí humanitní nebo přírodovědnou specializaci. Program výuky je velmi bohatý, vedle běžných předmětů obsahuje i odborné a umělecké kurzy. V každém ročníku se realizují tematické kurzy pro získání praktických zkušeností a pro rozvoj sociálních dovedností. Lyceum umožňuje pokračovat studiem na vysoké škole, nebo díky jeho praktickému zaměření, jsou absolventi připraveni jít rovnou do praxe.

 

Žijeme v  převratné době plné změn, které se projevují ve všech oblastech života. Lidé budou muset být schopni se přizpůsobit situacím, které zatím neznáme. Převážně technologické změny se všemi svými zázraky, dary a výhodami se můžou nakonec projevit jako nevýhody. Ukazuje se důležitost celostního vědomí.

Hlavními požadavky na člověka se stává flexibilita, schopnost týmové spolupráce a schopnost aktivně řešit problémy. Nejde už o sumu poznatků (ty jsou lehce dohledatelné na internetu), ale o vlastnosti a schopnosti. Přizpůsobit se musí jak zaměření školního vzdělávání tak role školy. Jsme si toho vědomi. Proto se snažíme vytvářet prostředí podporující tvořivost, iniciativu a aktivitu. Vyučujeme schopnost pro práci v týmu a budujeme morální zásady. 

Absolventi waldorfského lycea mají otevřené dveře jak k následnému studiu na vysoké škole, tak k uplatnění v práci. Pro svoji schopnost řešit problémy a týmovost jsou zaměstnavateli velmi žádáni. 

Kritické myšlení je podstata veškerého vývoje. V době informační exploze není přínosné studenta informacemi zahltit. Musíme vybrat fenomény (které mu dají možnost pochopit podstatu dané věci) a ty pak zařadit do systémových souvislostí. 

Podporujeme celostní myšlení. Ve výuce využíváme vlastní zkušenost a umělecké disciplíny.